תודה לבורא עולם: גדולי ישראל בעצרת זיכרון לע"נ הילדה אביה דהן ז"ל

ישראל בן צבי 1 Comment on תודה לבורא עולם: גדולי ישראל בעצרת זיכרון לע"נ הילדה אביה דהן ז"ל

שבוע של עצרות התעוררות וערבי חיזוק בישוב תל ציון בתום השבעה לעלייתה בסערה השמיימה של הילדה האצילה והמיוחדת במידותיה – אביה דהאן ע"ה

22:21
30.04.24
צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתום השבעה לעלייתה בסערה השמיימה של הילדה האצילה והמיוחדת במידותיה אביה דהן ע"ה, כאשר באה השמש בצהריים ובעודה עומדת ומשחקת עם חברותיה בבית הספר "בית יעקב" בישוב, נקטפה בחטף מן העולם, כשכל תושבי הישוב כולם מוכי הלם ותדהמה.

בעצה אחת עם המשפחה, רבני השכונה שליט"א, ראשי הישוב והנהלת בית הספר הוחלט לקיים שלש עצרות חיזוק בישוב, אותם ארגנו הנהלת הישוב והנהלת בית הספר בית יעקב.

ביום שני, ליל השבעה, נערכה אזכרה וסעודת מצוה לע"נ הילדה המנוחה אביה ע"ה במבנה התרבות, בהשתתפות בני המשפחה, חברים ומכרים, במהלכה נשאו הספדים: רב המשפחה הרה"ג מרדכי עבאדי שליט"א ראש ישיבת "מעין גנים", הרה"ג אברהם בן חיים שליט"א דיין בבית הדין "אהבת שלום" ועוד רבנים רבים.

כל הדוברים דיברו דברי חיזוק ואמונה על הגזרה הקשה ועל ההתחזקות וחשבון נפש המוטל על כל אחד ואחד מאתנו, ועל דרכי ה' הנסתרות אשר מי יודע חשבונות שמים, נסתרות דרכי ה' ומאוד עמקו מחשבותיך, תוך התפעלות מהורי הילדה הרב יהושע וגב' רות שיחי' שקיבלו את הדין באהבה ובזמן השבעה הם שחיזקו את המנחמים.

מנהל בית הספר הרב שפירא סיפר על המידות הטובות ואצילות הנפש שאפיינו את אביה ע"ה, שכל המורות בבית הספר שלימדו אותה העידו ואף רשמו זאת בהערכות למצב התלמידות שנערכות בבית הספר.

לקראת סיום הערב מרגש היה לשמוע את האבא הרב יהושע נושא דברי חיזוק ואמונה, בהודאה לבורא עולם על המתנה שחנן אותם כ-12 שנים.

WhatsApp Image 2018-11-29 at 21.07.06

ביום שלישי נערך כנס חיזוק ענק עם מאות משתתפים בהשתתפות מרן הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א והגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א ראש ישיבת חברון

מאות אברכים בחורים וילדים התאספו בבהמ"ד "קול יהודה" בעצרת המרכזית. את העצרת פתח רב הקהילה ובהמ"ד הרה"ג אוריאל שטרית שליט"א שהביא מסר מיוחד ממרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א לתושבי תל ציון לאחר ששמע על המקרים שקרו לאחרונה בישוב. מרן שר התורה שליט"א אמר שעל כל התושבים להתחזק בתפילה ולקרוא בימים אלו כל אחד 10 פרקי תהילים בכל יום. אחריו דיבר המרא דאתרא הרה"ג רבי אברהם גולדברג שליט"א, שעורר את הציבור לערבות והתחזקות כללית.

לאחר מכן הגיע מרן הראשון לציון הגאון הגדול הרב יצחק יוסף שליט"א שדיבר על הגזרה הקשה שאירעה לנו, ולמרות שכפי המקובל מרבינו האר"י ז"ל שזה סודות מגלגולים שעברו, בכל אופן חייבים להתחזק על הגזרה הנוראה שאירעה כאן. בדבריו אמר הרב כי היות והמקרה אירע בבית הספר, על כן הבנות חייבות להתחזק במיוחד בכל ענייני צניעות, ולהחמיר היכן שאפשר כי לצערנו בדורנו נפרצו גדרות הצניעות.

גם קרא הרב למשפחה ולציבור הקדוש להתחזק בלימוד התורה ולהיבדל מדברים חיצונים שיכולים לטמא את הנפש ולגרום לביטול תורה והרס משפחות.

WhatsApp Image 2018-11-29 at 23.02.25

אחריו דיבר הגאון הגדול הרב דוד כהן שליט"א ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה שקרא להתחזק ולהבדל ממותרות ותאוות הרחוב, ולעשות כל אחד את מה שצריך ולא מעבר.

מנהל בית הספר הרב שפירא דיבר על החיזוק הגדול שנעשה בבית הספר בשבוע האחרון לעילוי נשמתה של אביה ז"ל ועל החיזוק באמונה שקיבל מההורים הרב יהושע ורעייתו תחי' כשבא לנחמם.

התושבים חזרו הביתה מחוזקים עם קבלות לעתיד.

WhatsApp Image 2018-11-29 at 23.02.26

ביום רביעי נערך כנס חיזוק ענק לנשים ולבנות בית הספר במבנה הפיס למאות נשים ובנות בית הספר, אותה ארגנו הנהלת הישוב והנהלת בית הספר.

את המשא המרכזי נשא המגיד המפורסם הרה"ג ר' אשר דרוק שליט"א שדיבר שעה ארוכה על החובה להודות לה' על כל מה שנתן לנו ולהסתכל על הכוס המלאה.

בדבריו סיפר כי יום קודם הגיע אל מרן שר התורה הגרח"ק שליט"א ושאל את פיו על מה לחזק פה, ומרן שליט"א ענה: "להפיץ שיעורי תורה לגברים ושנשים ישלחו את בעליהם ללמוד תורה ולדאוג לבנים שילמדו תורה".

כמו כן דיברו רבני הישוב שליט"א ומנהל הסמינר הרב גבריאל קוסובר שליט"א, ולאחריהן דיברו הרבנית טולידנו שאמרה לתלמידות להתחזק בבן אדם לחברו, הארת פנים אחת לשניה שזה החסד הגדול שומע חרפתו ולא משיב. וכן את הרבנית גולדברג אשר דיברה להתחזק בנושא הצניעות.

כל הנשים והבנות יצאו מחוזקות ומרוגשות מגודל המעמד בתפילה שלא ישמע עוד עוד ושבר בגבולנו ובא לציון גואל.

WhatsApp Image 2018-11-29 at 21.07.03

WhatsApp Image 2018-11-29 at 21.07.00



1 תגובות

מיין תגובות